Як трансформувався бізнес? Що відбувається під час пост карантину? Що чекає на українського підприємця в найближчі місяці і які дії потрібно зробити вже сьогодні, щоб продовжувати зростати і розвиватися в умовах світової кризи?
Під час дискусії «Фактор стійкості: як вийти переможцем із кризи?» власники невеликих компаній, члени Спілки українських підприємців поділилися своїм досвідом розвитку підприємств у період епідемії.
Засновник DroneUA Валерій Яковенко поділився інсайдами розвитку DroneUA. Компанії вдалося вийти на ще один європейський ринок та запустити найбільший проект постачання обладнання для країн ЄС.
«Наприкінці минулого року ми повністю відмовилися від роздрібної торгівлі, споживчого сегменту та сконцентрувалися лише на бізнес клієнтах. Це те, що врятувало нас під час кризи » — наголосив Валерій.
Напередодні карантину компанія відкрила кілька нових для себе ринків, де встигла облаштувати офіси. Водночас взяти під контроль ситуацію допоміг онлайн.
«У зв'язку з тим, що європейський ринок фактично зупинився в період карантину, нам вдалося домовитися про організацію підприємства на території України щодо постачання дронів-обприскувачів на європейський ринок. Ця можливість з'явилася завдяки кризі » — додав Валерій.
Засновник Powercode та Foodex24 Владислав Савченко розповів про те, що в період карантину з'явилася гостра необхідність у доставці їжі додому.
«Я відчув біль на ринку, адже люди сиділи вдома і їм потрібна була їжа. Але як виявилось, замовити продукти з доставкою в один день було неможливо. Звідси з'явилася ідея запустити перший в Україні онлайн-супермаркет, який доставляє продукт до дверей. — наголосив Владислав.
Спікер наголосив, що для запуску бізнесу він встановив собі ліміт 14 днів.
«Чому саме стільки? Тому що за два тижні це здавалося мені неможливим.
Владислав почав знімати щоденні пологи про запуск бізнесу, де пообіцяв тисячі людей, успішно завершити все вчасно.
«Це «запалило» усю команду. Я зібрав усіх «вільних» людей, це 30 осіб у 4 містах, і ми через ZOOM почали будувати бізнес ».
Директор AGT plus Максим Рогожин поділився досвідом активностей онлайн. Компанія створила та провела серію онлайн-вебінарів «Лєниві сніданки», куди запрошували як підприємців так і консультантів LEAN поділитися досвідом впровадження ощадливого виробництва та стратегії Кайдзен.
«Під час карантину люди вдома не знали, чим себе зайняти. Тому ми не перестали менше вкладати в рекламу та маркетинг. Ми пропонували всім бажаючим зробити ремонт, поміняти інтер'єрні речі, які раніше їх не влаштовували » — каже підприємець.
За його словами, у будь-якій компанії процеси можна покращувати і потрібно покращувати, стосовно збитків.
«Вартість продукції у нас збільшується, коли пила врізається в лист ДСП та МДФ. Решта — це втрати. Коли ми вимірювали втрати і час та додаткову вартість, то виявилося, що всього 15% часу співробітник працює ефективно, а 85% – mdash; чекає, з'ясовує, переробляє дефекти, чи просто не виходить на роботу. Ми почали ці втрати викорінювати.
Крім того, компанія приєдналася до LEAN-Челлендж компаній. На сьогодні AGT plus завдяки таким щоденним покращенням вже заощадила близько 2 млн грн.
Засновник та генеральний директор «Міністерство дверей» Сергій Панченко зазначив, що до середини травня обсяги експорту компанії досягли показника 2019 року.
«Зрозуміло, що виробництво продовжило працювати, а офіс перевели до онлайн. Залишили тільки відділ продажу, торгових представників та маркетологів.
Підприємець розповів, що протягом карантину знаходився також в офісі та мотивував співробітників відділу продажу. Компанія порахувала активних та неактивних клієнтів, і раз на тиждень співробітники зв'язувалися з ними під різними інфоприводами, щоб нагадати про себе.
У кожного члена команди з'явилися свої завдання «завдання дня» (експортний договір, домовленість про умови розстрочення із закупником і т.д.).
Підводячи підсумки зустрічі, можна зробити висновок про те, що епідемія допомогла вже існуючим компаніям трансформуватися, оптимізувати існуючі бізнес процеси, використовувати онлайн по максимуму, подивитися на рутинні процеси під іншим кутом і вибрати для себе новий шлях розвитку. Багато в чому завдяки епідемії з'явилися нові ідеї та нові бізнеси, створені на основі потреб, що виникли. Складні часи — спонукають до рішучих дій.